html

2015/01/19

Egymás "kihívottjai"

Egy kihívás, aminek igazán nincsen tétje. 

Újév hajnalán @suhakata ikremmel, aki a Betűkből szőtt menedék blognak a szerzője, arra az elhatározásra jutottunk, hogy ebben az évben kicsit megmérettetünk. Na, nem kell semmiféle véres dologra gondolni, csak egyszerűen arra az elhatározásra jutottunk, hogy mivel egymástól függetlenül, de mind a ketten ráleltünk erre a képen is látható 2015-ös olvasós kihívásra, ezért végigcsináljuk. Előzetes egyeztetés alapján megbeszéltük, hogy mind a ketten a saját kis tempónkban olvasunk, de ha netalántán akad olyan kötet, amit mind a ketten olvasnánk - akár azonos kategóriában - akkor öröm és boldogság, együtt olvasni mindig móka és az egészben a legjobb: bármikor biztatjuk egymást és ötletelhetünk is, ha ötlettelenek vagyunk egy újabb kategóriát illetően. 

Évek óta próbálom végigcsinálni a Várólistacsökkentős kihívást, minden adott évben nagyon lelkes vagyok és nagy-nagy lendülettel indulok neki a megmérettetésnek, aztán, ahogy lenni szokott, mindig alábbhagy a bennem égő tűz. Valahol szerintem ott lehet bennem a hiba, hogy amiképpen nem szeretek előre bekorlátozni semmit az életemben, így az olvasmányaimat sem szeretem előre megválasztani. Ebben a kihívásban számomra az a legjobb, hogy a spontán oldalamat teljes mértékben kiélhetem. Egy-két kategóriába már belekezdtem, de a többség még homályos, őket majd később egészítem ki a molyos listámon. A blog jobb oldalán - itt található közvetlenül a lista alján a már említett molyos lista könyvekkel kiegészítve - feltüntettem az 50 kategóriát, a már befejezett köteteket pipával fogom jelölni, illetve, ha van ötletetek az 50 kötet kiegészítéséhez, örömmel fogadom őket. :) (Van is olyan rublika, hogy egy barát által ajánlott könyv... ) 

A kezdeményezéshez bárki, bármikor csatlakozhat, egy a fő: 2015-ben legyen kivégezve az 50 kötet. Remélem ebben az évben lelkesedésem nem fog cserben hagyni. :) 


Megjegyzés: egy-két módosítást kénytelen leszek végrehajtani a listával kapcsolatban. Az egyik azzal kapcsolatos, amikor a szülővárosunkban játszódó történetet kellene olvasni. Namármost regény tekintetében 2 olyan műről tudok, ami ott játszódik, de egyrészről az említett két könyvet már olvastam, másrészről pedig hangyabokányi méretű fizikai ingerem sincs újra elolvasni azokat a könyveket... elnézést mindenkitől, de egyszer is sok(k) volt. Hímzésekről meg egyébként sem szeretnék olvasni... Éppen ezért, vagy olyan történetet olvasok, ami a szülőhazával kapcsolatos, vagy a megyével, erről még nem döntöttem.