html

2017/09/18

Teljes kiőrlésű vaníliás karika

Az van, hogy imádja a vaníliás karikát. Én nem csípem. Viszont kedvem támadt meglepni a fáradt éhes vándort, így gondoltam, kipróbálom Török Eszter receptjét a Viszlát cukor, és fehér liszt című könyvből. Alapanyagok hiányában, picit átalakítottam. 

Röviden: csodálatos lett. 



Hozzávalók
  • 150 g teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt 
  • 50 g teljes kiőrlésű búzaliszt 
  • 50 g fehér liszt 
  • 1 tojás sárgája 
  • 60 g negyedannyi (cukorhelyettesítő)
  • 125 g vaj 
  • vaníliaaroma (ízlés szerint)
  • fél csomag sütőpor 
  • csokoládé 
  • víz (1-2 ek)
  • só 


Elkészítés

A vajat feldarabolom, hozzákeverem a negyedannyit és a vaníliaaromát, és habos állagúra keverem. Hozzáadom ma liszteket, a tojás sárgáját, a sütőport és a csipetnyi sót, miközben összegyúrjuk a tésztát, 1-2 evőkanál hideg vizet is belekeverünk. Fóliába csomagoljuk, legalább fél órát pihentetjük hűtőben. 

Lisztezett deszkán kinyújtjuk a tésztát (kb fél cm vastag legyen, ha vékonyabb, a szaggatáskor szétesik), pogácsaszaggatóval kilyukasztjuk, majd a közepét is kiszedjük egy kisebb formával (én a vaníliaaroma tetejével formáztam). Előmelegített sütőben kb 15 perc alatt sül meg. Miután kihűlt a tészta, a megolvasztott csokiba mártjuk a kekszeket. Hűtőben rádermesztjük a csokit.