html

2017/10/10

A nyolcszor visszabontott sapka

Mikor még csak barátkoztam a horgolás gondolatával, akkor találtam ezt a képet Pinteresten. Megmutattam a tesómnak, szó-szót követett, és megígértem neki, hogy elkészítem. Legalábbis megpróbálom. 

forrás: http://pionik.com/pins/pin/484770347377346794

Pár hete beszéltük molyon, milyen nehéz legyűrni a késztetést, hogy ne vásároljunk fonalat... természetesen éppen akkor beszéltünk róla, mikor egy nagyon szép stonewashed típusú fonállal szemeztem. Végül rendeltem egy türkiz színűt (előtte kikértem testvérem véleményét, melyik kék szín tetszik neki jobban) és rendeltem 4 gombócnyit. Nem tagadom, nagyon izgultam, milyen lesz a fonál minősége, de azt kell mondjam, csodás. 




Ahogy a címben is írtam, sokszor vissza kellett bontani. Többször megpróbáltam a sapka csücskénél kezdeni az alkotást, de egyszer sem voltam elégedett az eredménnyel. Aztán láttam pár videónál, hogy a patent résszel kezdenek, így fordítottam én is a sorrenden. Itt már csak kétszer bontottam vissza. Egyszer, mert túl hosszúra sikeredett a sapka szegélye, utána pedig nem vettem észre, hogy az egyik bogyóból csúnyán kimászott egy fonalszál. És az eredmény? Remélem tesómnak is tetszeni fog, nekem nagyon bejön, főleg ezzel a fonállal. 



Dupla szállal dolgoztam, hogy még pufibbak legyenek a gombócok. Olykor emiatt megszívtam, mert elcsúszkáltak a szálak, illetve nehezebb volt áthúzni rajtuk a tűt. Eredetileg 5,5-es horgolótűvel próbálkoztam, de az egyik visszabontásnál váltottam 6,0-ra. A méretezést úgy oldottam meg, hogy megkértem tesóm párját, keressen egy téli sapkát, amit a nővérem használ, és küldje el a méreteket. Most már csak izgatottan várom, hogy odaadhassam neki. 


U.i.: Végül nem kellett felhasználni mind a 4 motringot, kb 1,5 maradt, alig várom, hogy más projektben is használhassam.