html

2015/10/24

Ha a képek tudnának illatot közvetíteni

Volt régebben egy - minden elfogultság nélküli - csodamuffin kreálmányom, amit bő egy év elteltével megint meg akartam valósítani. Nagyjából megvolt minden, de előzetes egyeztetések alapján vel arra jutottunk, hogy jó lesz az eperlekvár helyett erdeigyümölcsös verzió is. Aztán ahogy pakolgattam össze az alapanyagokat, valamiből véletlenszerűen - öhm... rossz emlékezet - többet pakoltam, másból kevesebbet, mert közben elfogyott. Nem mellesleg a citrom héját is almareszelővel gyalultam meg, hogy "rusztikusabb" legyen. Vagy csak nevezzük úgy, hogy nem volt itthon kis lyukú sajtreszelő. És az eredmény? Botrányosan könnyű tésztájú, omlós süti, amelyhez hasonlót csak a Lidl-ben tudtam venni. 

Hozzávalók: 2 bögre liszt, 1,5 csomag sütőpor, 1 teáskanál só, kb 1 bögre cukor, ami 2 csomag vaníliás cukorral van vegyítve, 1 csomag (100 g) Mesés vaj, 1 doboz Zott Natura Greek Style natúr joghurt, kb 5 ek tej, 1 nagy citrom leve és a reszelt héj, Erdei gyümölcsös lekvár 

Elkészítés
- Só + liszt + sütőpor => összekeverjük egy tálban. 
- Cukor + vaj => habosra keverjük egy másik tálban. 
- A lisztes keverékhez hozzáadjuk a tojásokat a natúr joghurtot, a tejet, a cukros-vajas keveréket és a citrom levét a reszelt héjjal együtt. (Ha nem érzed jó állagúnak a tésztát, adj hozzá egy kicsi lisztet.) Innen indul a rétegezés: sok massza a forma aljába, majd a közepébe egy pici lekvár, aztán megint egy kis tészta. kb háromnegyedig legyenek a formák - ezt az instrukciót első alkalommal tartottam be. Illetve tévedés ne essék: ebből a mennyiségből 20 - 22 db muffin készül. 



Nem mellesleg életemben először sütöttem szilikonformában és nagyon meg vagyok elégedve vele. Kb fél éve az otthoni tesco-ban elmentem a kiárusítós polc mellett, amikor is megláttam vágyaim netovábbját: Egy csomagolásban 3 féle Lipton tea (Epres muffin, Áfonyás muffin és Erdei gyümölcsös) ízesítéssel voltak leakciózva a teák, és e mellé még adtak 6 db szilikon muffinformát, mindezt 500 Ft-ért. Hülye lettem volna ott hagyni. Egyedül azt bánom, hogy nem két dobozzal vettem, így lenne egy teljes kollekcióm.